• Discipline
  • Brand space
  • Store
  • Specs
  • Foot Locker
    Europa, Midden-Oosten and Azië
    Nike NCX SiS Walls

NIKE NCX Shop-in-shops for Foot Locker

Locatie: EMEA Foot Locker stores

Met ontzettend groot plezier zijn we nauw betrokken bij dit commerciële concept voor schaalbare, en impact-makende, merkruimtes voor verschillende NIKE-merken. Bij het aanbreken van het jaar 2022 begon, telden we het 71ste project dat we in Foot Locker-winkels hebben geplaatst. Bekijk de korte film hieronder om te zien hoe we het deden voor NIKE NCX-, Women- en Jordan-wanden in een van 's werelds grootste winkelcentra, de Dubai Mall in de Verenigde Arabische Emiraten.

NIKE, bekend om zijn snelle innovaties, heeft nieuwe strategieën geïmplementeerd om de impact en de snelheid waarmee ze op de markt komen te verdubbelen. Het is de NIKE Consumer Experience – beter bekend als NCX – waarmee het sportmerk een meer consumentgerichte aanpak opvoert via een enorm gestroomlijnd distributiesysteem. Aangezien Foot Locker winkels een grote rol spelen in NIKE's netwerk van partnerstores, upgrade NIKE voortdurend hun winkelvloeroplossingen voor de best presterende stijlen van het sneaker- en kledingmerk. NCX kan zo de lokale consument gerichter servicen.

"...nieuwe winkelvloeroplossingen voor NIKE's best presterende stijlen waarmee NCX de lokale consument gerichter servicen."

Wij evalueren en innoveren constant met de retail en brandmanagers van NIKE op gebied materialisatie en produceerbaarheid. Tchai is erg trots om nu ook betrokken te zijn bij de fasen ‘Design’ & ‘Develop’ voor deze NIKE-winkelruimtes, naast het ‘Deliver’ niveau waar we mee begonnen. We bieden speciale feedback- en servicemogelijkheden, zodat de shop-in-shop en winkelarmaturen snel kunnen worden bijgewerkt waar nodig.

Om het digitale gevoel in de winkel experience te verwerken en de gehele wandoplossing te verenigen met het ‘dynamische’ merkimago van NIKE, zijn meerdere digitale schermpanelen geïmplementeerd die daarbij passenende narrowcasting displayen. Ook hangen er bovenaan de wanden LED screens die content, zoals de Air Force-, Jordan- of TN-logo's, laten opvallen. Deze zorgen voor een extra aanduiding en ‘attention grabbing’ boven de high-lighted sneakers en kleding.

Zelfs de backdrop panelen zijn volledig verlicht en veranderen geleidelijk over in verschillende tinten. Verder kunnen de verchroomde planken modulair worden aangekleed met extra impactplatforms voor sneakers in de vorm van de iconische NIKE schoenendozen, en ook lichtbakken in de vorm van Jumpman en Swooshes verlichten de shop-in-shop.

NCX zette ook focus op experiences voor vrouwen, waardoor Foot Locker ons vroeg om hun bestaande wandgedeelte in te richten met een shop-in-shop volledig voor vrouwen. Deze zijn uitgerust met een wat kalmere achtergrond, maar ook met de gepolijste- en afgewerkte look and feel van de chromen details, die tevens de etalagepoppen doen weerspiegelen...

We zijn enorm trots dat we deze NCX-winkelervaringen al op zoveel geweldige locaties hebben mogen plaatsen, onder andere in deze Foot Locker-megastore in Dubai, wat we als geweldig project hebben ervaren. Daarbij zijn we iedereen dankbaar voor uitzonderlijk teamwork en vertrouwen in de samenwerking, ook in moeilijke tijden.

  • Discipline
  • Brand space
  • Store
  • Client
  • Foot Locker
    Europa, Midden-Oosten and Azië
    Nike NCX SiS Walls

iittala Outlet store Samsung Experience Store – Charleroi JBL – Showroom voor Harman’s hoofkantoor