Simon Lévelt is inmiddels zes generaties lang doorgegeven. Daarom is de iconische winkel al tweehonderd jaar aanwezig in de Nederlandse winkelstraten. Het merk heeft haar reputatie opgebouwd door een duidelijke passie te tonen voor het inkopen van de beste koffiebonen en theebladeren uit alle uithoeken van de wereld. Toch bleken eerdere winkelopstellingen slecht toegerust om dit daadwerkelijk aan klanten te demonstreren.
"ontdek je eigen smaak in de onlangs heropende Simon Lévelt-winkel aan de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam"
En zeker de koffie- en theedrinkers van vandaag zijn hier oprecht geïnteresseerd in. Van productoorsprong tot verschillende brouwtechnieken, alles telt mee bij de hedendaagse liefhebber. Daarmee was het onze taak een concept te ontwikkelen met een sterke focus op verhalen vertellen en veel ruimte voor verkenning. Bovendien wilden we zonder concessies een look en feel creëren die past bij de Simon Lévelt-filosofie van zuiverheid en kwaliteit. Onze materiaalkeuze was een zorgvuldige afweging tussen duurzame en verfijnde elementen, zoals gelamineerde houten kasten – sterk genoeg om intensief gebruik te weerstaan – in combinatie met messing beslag voor een ambachtelijke afwerking. Door het bewaren van balans in het interieur, versterken we de verhalen achter de thee- en koffiewereld.
"een concept met een sterke focus op verhalen vertellen en veel ruimte voor verkenning"
Concept / Art Direction Fotografie: Mokum @ Salon d’Autonome Fotografie: Jaap Vliegenthart
- Discipline
- Product presentation
- Store
- Client
Simon Lévelt
Brand store
Amsterdam
Koffie& Thee